|
Modtageren trækker ca 30 mA, kørestrøm eller 14-20 V DC. Alle modtagere har et unikt ID.
Rækkevidde: Et modtager rækker 6-10 m , afhængig af sender og placering
Præcission: Plotning indenfor 6 m sker med en præcission på ca 10 mm eller bedre
Systemet har været testet på flere anlæg op til 150 m2 med 6 modtagere. Som standard kan systemet konfigureres med op til 20 modtagere i flere scenarier. a) Modtagerne bør sidde så højt som muligt, gerne over banen ved 3 modtagere, og vipper lidt ned så øjet fanger så meget af ultralyden som muligt fra anlægget. Se tips & tricks b) Det er en god i de at samle modtagerne med 1-2 m mellem dem - så rækker det samlede system længere. Derved kan man også lettere sætte dem, så de får frit sigt. c) Modtagerne kan godt tåle at blive forstyrret, hvis man f.eks kommer imellem. Det betyder blot at et par målinger bliver upræcise. men de falder på plads igen så snart forstyrrelsen ophører. d) Hvis anlægget har mange bygninger eller partier med hvor ultralkyden skal omkring (ultralyden bevæger sig om hjørner),så vil området potentielt blive opmålt må ske lidt længere væk énd det faktisk er. Det gør ikke noget, det er nærmest kosmetisk, idet systemet vil gøre det lige ens hver gang, hvorved systemet tracker rigtigt. e) Focus er at placere sine styringsblokke - de virtuelle blokke - så man opnår den bedst mulige styring og automatik. Systemet tager ikke som sådan hensyn til selve sporplanen, den er der kun for det visuelle. Se næste afsnit om automations funktionerne.
Tuneller , bjerge og skyggebanegårde: Systemet arbejder som en GPS. Ved større skjulte områder som Skyggebanegårde kan indsættes et separat modtagerpar, som overvåger det. I Tuneller og bjerge virker systemet som en anden GPS. Unøjagtigheden bliver større. Brugeren kan hjælpe med at redigere plot tegningen ved tunneller, og systemet vil så placere et tog i en tunnel ved indgangen, og fange det igen ved udgangen. I editeringsdelen af systemt kan man vælge at indsætte tunnelblokke, hvorved toget "parkeres" mens det køres gennem tunellen.
|
|
Nemt og Hurtigt |
|
Du har et LEGO(R) Tog Testlicens kort. Download Program Download LEGO tog layout til kørsel: Download Layout
Se & bestil produkter: Product Catalog
Få en GT-Command Testlicense: Test license
Nyhedsbrev tilmelding: Til venstre i menuen
Find Fejlen
 For enhver modeltogsentusiast er lednings- og kabelføring under anlægget en stor udfordring. Utallige er de ledningsbundter, som fra tid til anden skrottes, når anlægget bygges om. Og utallige er de fejlsøgninger hvor et problem skal findes blandt et virvar af ledninger, hvor man i længden ikke kunne holde farve, bundt, mærkning ajour. Men værst er vel, at rigtig mange entusiaster og rigtig mange unge synes, at det er for besværligt, og derfor kaster sig over alternativerne.
Stemmestyring virker med det samme og er uhyre effektivt. Om det er far, der har headset på, eller om det er børnene, eller måske bedstefar, så kører det normalt første gang.
Fra mobiltelefonerne har man dårlige erfaringer med stemmestyring. Der skal man selv indtale sine kommandoer og lære systemet "mit sprog". Gamesontrack GT-Command er anderledes. Vi bruger biblioteker, som allerede er indtalt af 1000-4000 mennesker fra hele landet. Gennem vores intelligente kommandosyntaks og en helt ny endpoint-detektor har vi optimeret genkendelsen, så enhver med tydelig tale kan tage et headset på hovedet og få systemet til at lystre. |
Læs mere |
Bedst som jeg sad i stuen kom min søde hustru farende ind: "Hvorfor kører dit tog på Märklin-banen, er du klar over, at det fræser rundt?". Jeg svarede bare "Rolig, Rolig nu, der er styr på det!" |
Læs mere |
Produktkatalog og prisliste: Produktkatalog.
Prøv GT-Command: Prøve.
Nyhedsbrev tilmelding: Til venstre i menuen
Find Fejlen
 For enhver modeltogsentusiast er lednings- og kabelføring under anlægget en stor udfordring. Utallige er de ledningsbundter, som fra tid til anden skrottes, når anlægget bygges om. Og utallige er de fejlsøgninger hvor et problem skal findes blandt et virvar af ledninger, hvor man i længden ikke kunne holde farve, bundt, mærkning ajour. Men værst er vel, at rigtig mange entusiaster og rigtig mange unge synes, at det er for besværligt, og derfor kaster sig over alternativerne.
|
Læs mere |
|
|